תוכן עניינים

תתחילו לחסוך כסף בעסק שלכם!

לאלו מכם שעוד לא שמעו על הטרנד החדש שכובש את העולם ממש ברגעים אלו, אנחנו כאן בשביל לספר לכם מה זה בעצם צגי מחיר אלקטרונים ועד כמה הם יעילים ואפקטיביים לבעלי עסקים קמעונאיים.

כאשר אנו מדברים על צג מחיר אלקטרוני אנחנו למעשה מדברים על הכלי/אמצעי שבאמצעותו שיטת התמחור הדינמי יוצאת לפועל, גם אם אינכם רוצים להשתמש בשיטת התמחור הדינמי, שימוש בשילוט מדפים אלקטרוני עדיין היא יעיל ואפקטיבי עבורכם.

מדי שנה ניתן לראות עלייה בכמות בעלי העסקים שעוברים להשתמש בתגים אלקטרונים ובתמחור דינמי לחנויות שלהם.

מטרתו של מאמר זה היא להסביר לכם על היתרונות הנהדרים של תצוגת מחירים דיגיטלית ושל שיטת התמחור הדינמי.

שיטת התמחור הדינמי היא שיטה בה בעל העסק משנה את מחירו של מוצר כלשהו בהתאם לרמת הביקוש שלו בשוק ובהתאם לפרמטרים נוספים. תעשיות רבות כיום משתמשות בשיטת התמחור הדינמי במגוון רחב של אופנים ודרכים, בין התעשיות המשתמשות בשיטה זו ניתן למצוא בין היתר את: תעשיית המלונאות, תעשיית התעופה, תעשיית העסקים הקמעונאיים וכו'.

כך למשל בתעשיית המלונאות ניתן לראות כי המחירים של חדר מסוים לתקופת זמן מסוימת ישתנו בהתאם לתאריכים שבהם הוזמן החדר, ככל שמועד ההזמנה של החדר יהיה קרוב יותר לשיא העונה כך מחירו של החדר יהיה גבוה יותר.

בתעשיית הספורט המקצועי שיטת התמחור הדינמי באה לידי ביטוי באופן הבא: במשחקי בייסבול הנערכים במגרש פתוח, תנאי מזג האוויר השונים לוקחים חלק בתמחור של כרטיסים למשחק, כמו כן גם התאריך בו נערך המשחק, התאריך בו נרכש הכרטיס והקבוצה היריבה משפיעים על מחירו של הכרטיס.  

כך למשל כרטיסים למשחק שנערך במזג אוויר גשום וסגרירי יהיו זולים יותר.

תמחור דינמי - מחלקת רטבים
הצגת מחיר דינמי במחלקת הירקות
תמחור דינמי למוצרי מזון
תוויות מחיר אלקטרוניות חכמות במחלקת הפירות

תג מחיר דיגיטלי - הטכנולוגיה המושלמת לעסקים קמעונאיים

כפי שכבר סיפרנו לכם, שיטת התמחור הדינמי היא שיטה בה המנהל של העסק מחליט על שינוי במחירים של המוצרים בהתאם לתנאים מסוימים שנקבעו מבעוד מועד, בין התנאים השונים המשפיעים על מחירי המוצרים ניתן למצוא: רמת הביקוש וההיצע של המוצר, תאריך התוקף של המוצר ( נפוץ בעיקר בסופרים ובחנויות של מוצרי מזון), המחירים של בתי עסק מתחרים באותו תחום ועוד.

כבר הצלחתם להבין למה שיטת התמחור הדינמי היא כל כך יעילה ואפקטיבית לעסקים קמעונאיים? אם לא אל דאגה, בסוף המאמר הזה אתם תדעו בדיוק למה מדובר בשיטה כל כך יעילה ואיכותית.

כמעט כל העסקים הקמעונאיים ברחבי העולם מחליטים על מחירי המוצרים שלהם בהתאם למחירים שגובים בתי עסק מתחרים על אותו מוצר, בהתאם לתאריך התפוגה של המוצרים ובהתאם לאחוזי ההמרה של המוצרים.

קבע פגישת ייעוץ והדגמה עוד היום

ללא התחייבות!

שיטת תמחור דינמי

בעלי עסקים קמעונאיים אשר בוחרים להשתמש בשיטת התמחור הדינמי ובצגים אלקטרוניים מגדילים את הרווחים של העסק שלהם בשלוש דרכים עיקריות:

"שבירת" המחיר של המתחרים – על ידי שימוש בתג מחיר אלקטרוני ניתן לשנות את המחירים של מוצר מסוים בכל רגע נתון בהתאם למחירים אותם גובים המתחרים על אותו מוצר בדיוק, באופן הזה ניתן "לשבור" את המחירים של המתחרים וכך למשוך יותר ויותר לקוחות פוטנציאלים אל בית העסק.
מכירת מוצרים בעלי ביקוש נמוך – במידה ובעל העסק מבחין במוצר מסוים שהביקוש שלו נמוך ונמכר רק פעמים בודדות, הוא יכול להוזיל את המחיר של אותו מוצר כמה שירצה וכך להוביל למצב בו המוצר נמכר יותר והביקוש שלו גדל.
מקסום רווחים על מוצרים חזקים – במידה ובעל העסק מבחין במוצר מסוים שהביקוש שלו גבוה ונמכר פעמים רבות בפרק זמן קצר יחסית, הוא יכול להעלות את המחיר של אותו מוצר וכך למקסם את הרווחים עליו ולהרוויח יותר כסף.

תצוגת מחיר דיגיטלית - הסוף להוצאות נלוות

כאשר בעלי עסקים מבצעים סימון ידני למוצרים השונים בחנות שלהם ולא משתמשים בתוויות מדף אלקטרוניות, מעבר לכסף שהם מוציאים על כוח אדם הם גם משלמים על חומרים שונים אשר באמצעותם מתבצע סימון למוצרים השונים בחנות.

בין החומרים בהם נעשה שימוש ניתן למצוא: מדבקות מחירים, סרטי סימון למוצרים השונים, מסילות לדפי הסימון של המוצרים, תשלום על הדפסת המחירים, תשלום על אקדחי הסימון, הוצאות כספיות על שימוש בנייר וכו'.

בכל חודש וחודש בעלי העסקים צריכים לחדש את המלאי של החומרים השונים שהצגנו בפניכם, מדובר בהוצאות שמסתכמות בעשרות אלפי שקלים בשנה אם לא מאות אלפי שקלים. מעבר לשימוש בתצוגת מחירים דיגיטלית יחסוך מבעל העסקים השונים את כל ההוצאות הנלוות הללו, הכסף שנחסך יוכל לשמש לשיווק של העסק או לכל אפיק אחר בעסק.

שילוט דינאמי לסופר