תוכן עניינים
תמחור מוצרים - איך עושים זאת?
רבים מאיתנו אינם יודעים זאת אבל ישנה שיטה קבועה ומסודרת לקביעת מחירים של מוצרים שונים בלי כל קשר לסוג המוצר עצמו. בשיטה זו משתמשים תעשיות רבות כדי לקבוע מחירים למוצרים ולשירותים שהם מספקים.
במאמר זה נציג בפניכם מידע על השיטה שבאמצעותה מתמחרים את המוצרים השונים בשוק וכיצד בקרוב אתם תוכלו לשלם פחות כסף בזכות המעבר לתמחור מוצרים בצורה דיגיטלית.
קיימים מספר פרמטרים קבועים אשר יש להתייחס אליהם בעת תמחור של מוצר כלשהו בלי כל קשר לסוג המוצר.
העלות הבסיסית של המוצר – עלות הבסיסית של המוצר היא למעשה הרף המינימלי שמחיר המכירה של המוצר אינו יכול להיות קטן ממנו, ניתן לראות מוצרים הנמכרים מתחת לעלותם הבסיסית רק במקרים מסוימים מאוד בהם נעשה ניסיון להגדיל את נתח השוק של המוצר לעומת המתחרים, נעשה ניסיון למכור עודפים הקיימים בעסק או שיש צורך דחוף בהזרמת מזומנים לעסק.
הרווח הרצוי על ידי בית העסק – הרווח הרצוי יכול להיקבע כרווח ליחידה אחת של מוצר או כרווח כולל של בית העסק לאחר הוצאות.
בנקודה זו התפיסה של המוצר בעיני הצרכן משפיעה מאוד על הסכום הכספי אותו יהיה מוכן להשקיע הצרכן על המוצר. אחד הדברים המשפיעים ביותר על התפיסה של מוצר בעיני הצרכן הוא השיווק והבידול העסקי של המוצר ושל בית העסק אשר מוכר אותו.
תחרות בתחום והמחירים של המתחרים – חשוב מאוד שבעלי העסק יכירו את המחירים של העסקים המתחרים שלהם באותו תחום וחשוב שיכירו גם את האסטרטגייה באמצעותה הם מתמחרים את המוצרים שלהם.
הכרת המחירים של העסקים המתחרים באותו תחום תעזור לבעל העסק לקבוע את המחיר של המוצר בצורה הטובה ביותר. יכול להיות שבעל העסק ירצה לקבוע מחיר דומה למחיר אותו קבעו המתחרים שלו, יכול להיות שבעל העסק ירצה לקבוע מחיר נמוך יותר מזה של המתחרים על מנת "לשבור" את השוק או שמא בעל העסק יקבע מחיר גבוה יותר מזה של המתחרים על מנת להראות כי המוצר שלו הוא איכותי יותר וטוב יותר מזה של המתחרים.
- רמת ההיצע והביקוש – רמת ההיצע והביקוש של המוצר משפיעה באופן ישיר ומשמעותי על המחיר בו ימכר המוצר.
לצורך הדוגמא, נניח ואתם מחפשים זמן רב אחר נעל ספורט ספציפית במיוחד בעלת מאפיינים מיוחדים, עבר זמן וגיליתם כי רק חנות אחת בארץ מוכרת את נעל הספורט הזאת. רוב הסיכויים כי אתם תהיו מוכנים לשלם סכומים גבוהים מאוד עבור נעל הספורט הזאת, זאת מאחר והביקוש שלה גבוה מאוד ביחס להיצע שלה.
מן הצד השני, רוב הסיכויים שמוצרים שניתן למצוא להם תחליפים דומים בקלות ומוצרים שהמעבר בין ספקים אינו משפיע על איכותם ימכרו במחירים נמוכים יותר מאחר והביקוש שלהם נמוך ביחס להציע שלהם בשוק.
קבע פגישת ייעוץ והדגמה עוד היום
ללא התחייבות!
תמחור דינמי לסופרים - כולם מרוויחים!
אחרי שהבנו מהם הפרמטרים העיקריים שעל פיהם נקבע המחיר של מוצר מסוים, כעת נבין איך בזכות המעבר לצגי מחיר דיגיטליים ולשיטת התמחור הדינמי אנחנו וגם בעלי העסקים מרוויחים.
שינוי המחיר בהתאם להיצע וביקוש – כפי שכבר הסברנו לכם, אחד הגורמים המשפיעים ביותר על המחיר של מוצר הוא רמת ההיצע והביקוש שלו.
בזכות השימוש בצגי מחיר אלקטרוניים ובשיטת התמחור הדינמי, בעל העסק יכול להוזיל את המחיר של מוצר בעל ביקוש נמוך ובאופן הזה להגדיל את כמות המכירות שלו. בצד השני של העסקה עומד הצרכן שנהנה ממוצר במחיר מוזל.
לצורך העניין, חבילת גבינה לבנה שתאריך התוקף שלה אמור להגיע תוך שלושה ימים תימכר בהנחה של 20% לעומת חבילת גבינה לבנה שתאריך התוקף שלה אמור להגיע תוך חודש ימים. באופן הזה בעל העסק מרוויח מכיוון שהצליח למכור מוצר שהיה נזרק עוד שלושה ימים, הצרכן מרוויח מכיוון שרכש מוצר ב-20% אותו הוא יכול לנצל במהלך הימים הקרובים.
הפחתה בכוח אדם מובילה להוזלה במחיר – האם ידעתם כי תמחור מוצרים באופן ידני מוביל להתייקרות במחיר של מוצר ב-10% בערך? כן כן, אתם קוראים נכון. הרי השכר של אותם עובדים אשר סימנו את המוצרים נכלל בתוך התמחור של כל אחד ואחד מן המוצרים אותם הם סימנו.
מעבר לשימוש בצגי מחיר דיגיטליים יבטל את הצורך בכוח אדם שיסמן את המוצרים ובכך יוביל להוזלה של 10% בערך במחירי המוצרים.