תוכן עניינים

תמחור דינמי לעסקים

היעילות והיתרונות של השיטה

לפני שנתחיל לספר לכם על היתרונות ועל הפתרונות שמספקת שיטת התמחור הדינמי, ראשית אנו נספר לכם מה זה תמחור הדינמי וכיצד הוא בא לידי ביטוי בתחומים שונים.

למעשה שיטת התמחור הדינמי היא שיטה הקיימת זמן רב במגוון רחב של תעשיות שונות.

כאשר אנו מדברים על תמחור דינמי לחנות ותמחור דינמי בכלל אנחנו למעשה מדברים על שינוי במחיר של מוצר בהתאם לביקוש שלו ובהתאם לגורמים שונים נוספים. חלק מן התעשיות השונות בהן באה שיטת התמחור הדינמי לידי ביטוי הן: תעשיית התעופה, תעשיית המלונאות, תעשיית העסקים הקמעונאיים ועוד.

לצורך העניין, בתעשיית התעופה התמחור הדינמי בא לידי ביטוי במחירים שונים לכל סוג מושב במטוס: מושב במחלקת עסקים יעלה יותר ממושב במחלקת תיירים וכדומה

דרך נוספת בה שיטת התמחור הדינמי באה לידי ביטוי היא בתמחור משתנה של כרטיסי טיסה בהתאם ליעד, בהתאם לשעת ההמראה והנחיתה ובהתאם לביקוש כמובן.  עקב הסיבות הללו, קורים מקרים בהם תיירים מוצאים מבצעים משתלמים במיוחד ברגעים האחרונים לפני הטיסה, אם היו רוכשים את כרטיסי הטיסה בשלב מוקדם יותר כנראה שהיו משלמים מחיר גבוה יותר.

כיום שיטת התמחור הדינמי נמצאת בשימוש נרחב ברחבי העולם בתעשיות רבות ויש יותר מסיבה אחת לכך.

תמחור דינמי לעסק מביא עימו יתרונות רבים ומגוונים אשר תורמים לעסק להגדיל את מחזור ההכנסות שלו וכתוצאה מכך את הרווחים שלו.

רוב העסקים בארץ ובעולם קובעים את מחירי המוצרים שלהם על פי מספר פרמטרים: המחיר שגובים המתחרים בתחום על מוצרים מאותו סוג, התאריך בו פג תוקפו של המוצר ( בא לידי ביטוי בעיקר בתמחור דינמי לסופר ותמחור דינמי למוצרי מזון), אחוזי ההמרה של המוצר והמטרה העיקרית של מכירת המוצר.

היתרונות העיקריים של שיטת התמחור הדינמי הם:

תמחור דיגיטלי
תג מחיר אלקטרוני במחלקת הבשר
תווי מחיר דיגיטליים במחלקת הירקות
תוויות מדף אלקטרוניות במחלקת עשבי תיבול
  • מחיר רלוונטי – בכל רגע ורגע ניתן להעניק לקהל הלקוחות שלנו את המחיר הרלוונטי ביותר לאותו מוצר.

 

  • לנצח את המתחרים – ניתן לשנות את מחירי המוצרים שלנו בהתאם למחירים שקבעו המתחרים שלנו באותו תחום, באופן הזה אנו יכולים "לשבור את המחיר" של המתחרים שלנו בכל פעם מחדש וכך להגדיל את קהל הלקוחות שלנו וכתוצאה מכך להגדיל את היקף המכירות שלנו בעסק.

 

  • גם ביקוש נמוך יכול למכור – ברגע שאנו מבינים שמוצר מסוים הוא בעל ביקוש נמוך, אנו יכולים להוריד את המחיר שלו ובכך לגרום לאותו מוצר להימכר בהיקף גדול יותר.

 

  • ניצול מלא של היצע וביקוש –  ברגע שאנו מבינים כי אנו מחזיקים במוצר בעל ביקוש גבוה ביחס להציע שלו, אנו יכולים להעלות את המחיר של אותו מוצר ובכך ליהנות מרווחים גדולים יותר על מכירת המוצר.

קבע פגישת ייעוץ והדגמה עוד היום

ללא התחייבות!

תמחור דינמי בבינה מלאכותית זה העתיד!

תווית מחיר אלקטרונית במחלקת הירקות
תוויות מחיר אלקטרוניות חכמות במחלקת הפירות
תוויות מחיר חכמות במחלקת הפירות

תמחור דינמי לסופרים

הצגת התמחור הדינמי נעשית על ידי שימוש בצגי מחיר דינמים דיגיטליים אשר מחוברים למחשב של בית העסק, מדובר במערכת חכמה לתמחור דינמי אשר פועלת באוטומציה מלאה.

כך למשל בתמחור דינמי לסופר ומוצרי מזון שונים, בעל העסק יכול לקבוע מחירים שונים בהתאם לתאריך התפוגה של כל מוצר ומוצר, חשבו לעצמכם כמה לקוחות היו קונים מוצרים שתאריך התפוגה שלו קרוב רק עם המחיר שלו היה נמוך יותר מן המחיר הרגיל של אותו מוצר. באופן הזה שני הצדדים מרוויחים – בעל העסק מוכר מוצר שהיה נזרק אם לא היה נקנה עד לתאריך התפוגה שלו והלקוח מרוויח מוצר במחיר זול יותר מהמחיר הראשוני של אותו מוצר.

חברתנו מציעה פתרון של עדכון מחירים בצורה אוטומטית ובאופן מידי, המחירים משתנים בהתאם לשיטת התמחור שקבעה לעצמה ההנהלה של בית העסק. כך למשל תוכלו לקבוע הנחה של עשרה אחוזים לכל מוצר שתאריך התפוגה שלו מגיע תוך שבוע ימים או פחות. חשבו כמה מוצרים שתוקפם פג נזרקים בכל יום ויום בסופרים השונים, ועכשיו חשבו כמה מתוך המוצרים הללו הייתם יכולים למכור אם רק היו נמכרים במחיר נמוך יותר.