תוכן עניינים
למה תמחור דינמי זה כל-כך יעיל?..
תמחור דינמי לחנויות באמצעות צגי מחיר דיגיטליים הינו טרנד שנכנס לעולם כבר לפני מספר שנים, אך רק במהלך התקופה האחרונה יותר ויותר בעלי עסקים מתחילים להבין את היתרון הטמון בשימוש בצגי מחיר אלקטרוניים ושימוש בשיטת התמחור הדינמי, בשל כך אנו יכולים לראות כי יותר ויותר בעלי עסקים בארץ וברחבי העולם עוברים להשתמש בתוויות מחיר אלקטרוניות ומאמצים לעצמם את שיטת התמחור הדינמי.
אין ספק כי העתיד צועד אל תמחור בצורה דיגיטלית, המאמר הבא יסביר לכם בדיוק למה כדי שגם אתם תוכלו לקחת חלק ולא להישאר מאחור.
תמחור דינמי הוא למעשה תמחור של מוצרים על פי פרמטרים מסוימים ושינוי של מחיר המוצר כאשר אחד מן הפרמטרים משתנה. חלק מן הפרמטרים בהם משתמשים בשיטת התמחור הדינמי הם: היצע וביקוש של המוצר, מטרת המכירה של אותו מוצר, המחירים שגובים בתי העסק המתחרים על אותו מוצר ועוד.
תעשיות רבות משתמשות בשיטת התמחור הדינמי כבר שנים רבות, בין התעשיות הללו ניתן למצוא את תעשיית התעופה, תעשיית המלונאות ועוד תעשיות גדולות נוספות.
כך למשל בתעשיית התעופה המחיר של מושב אשר ממוקם במחלקת עסקים יהיה יקר יותר מן המחיר של מושב אשר ממוקם במחלקת תיירים וכו'.
שיטת התמחור הדינמי מביאה לידי ביטוי שלושה יתרונות עיקריים ואפקטיביים במיוחד:
- בעל העסקים השונים יכולים להוזיל את המחיר של מוצר מסוים כך שיהיה נמוך יותר מן המחיר של המתחרה אך עדיין יהיה רווחי ומשתלם, בזכות כך בעל העסק יכול להגדיל את היקף המכירות שלו על אותו מוצר, למשוך אליו לקוחות נוספים מכיוון שהמחיר שלו הוא הזול ביותר ועדיין לשמור על רווחיות מסוימת.
- בעל עסק שמשתמש בתגי מחיר אלקטרוניים יכול להוזיל בכל רגע את המחיר של מוצר בעל ביקוש נמוך, כתוצאה מהוזלת המחיר של המוצר כמות המכירות שלו עולה ובעל העסק מרוויח מכך.
- מן הצד השני, בעל עסק שמשתמש בתגי מחיר אלקטרוניים יכול גם לייקר בכל רגע את המחיר של מוצר בעל ביקוש גבוה, כתוצאה מהתייקרות המחיר של המוצר בעל העסק ממקסם את הרווחים שלו על המכירות ובסופו של דבר מרוויח יותר כסף.
קבע פגישת ייעוץ והדגמה עוד היום
ללא התחייבות!
תווית מחיר חכמה - הקטנת כוח אדם באופן משמעותי
דיברנו על היתרונות של תוויות מחיר חכמות בשילוב עם שיטת התמחור הדינמי, כעת נדבר על היתרונות של תוויות מחיר חכמות (נקראות גם פרייסרים) בפני עצמם.
תמחור דינמי לסופרים - כולם מרוויחים
בראש ובראשונה, על מנת לסמן את כל אחד מן המוצרים בחנות ( בלי קשר לסוג החנות) באופן ידני יש להשתמש בכוח אדם, השימוש בכוח אדם משפיע באופן ישיר על עליית המחירים של כל מוצר ומוצר מכיוון שבתוך התמחור של המוצרים נכלל גם השכר שיש לשלם לאותם עובדים שסימנו את המוצרים.
בהתאם למחקרים שנערכו ברחבי העולם, סימון ידני של מוצרים בחנויות גוזל עשרה אחוזים בערך מיום העבודה של סדרן ממוצע הקיים כמעט בכל חנות כזו או אחרת, כמו כן, לאחר שהסדרן מסיים את תהליך סימון המוצרים, המנהל של בית העסק או האחראי על החנות באותה עת צריך לעבור אחריו על מנת לוודא כי הסדרן לא עשה טעויות בתמחור המוצרים. גם תהליך זה גוזל מן מנהל החנות זמן יקר אותו היה יכול להשקיע בדברים אחרים שיתרמו לתועלת של החנות.
בתי עסק שעברו להשתמש בתגים אלקטרוניים מספרים על חיסכון משמעותי בכסף בכל שנה ושנה, סכום הכסף אותו הם חוסכים הוא אותו סכום כסף שהיה אמור להתבזבז על תשלום לסדרנים בעקבות עבודת סימן המוצרים שהם ביצעו. בנוסף על כך, מנהלי החנויות שעברו להשתמש בצג מחיר דיגיטלי מספרים כי הם חוסכים לעצמם זמן יקר אותו היו מבזבזים בדרך כלל על בדיקת סימון המוצרים של הסדרנים.
כל התהליך הארוך והמייגע הזה מתחלף בתהליך קצר ופשוט כאשר עוברים להשתמש בתגי מחיר אלקטרוניים.
הדבר היחיד שמנהל החנות צריך לעשות הוא להיכנס אל המחשב הראשי של החנות ולוודא תוך שניות ספורות כי המחיר המופיע בתווית המחיר הדיגיטלית אכן תואם למחיר שצריך להיות בפועל.